sunnuntai 17. lokakuuta 2010

ensimmäinen tekstini :)

Noniiin olen saanut jo jotain aikaiseksi  ! huh ! En osaa vielä kunnolla käyttää blogia :''''D mutta eiköhän se ala pian sujumaan! Päätän ensiksi kirjoittaa laihdutus suunnitelmastani. Olen siis mielestäni törkeän näköinen! En ole koskaan pitänyt itseäni kauniina. Olen siis tummatukkainen/silmäinen, hieman ulkomaalaisen näköinen (moni sanonut että muistutan espanijalaista tai turkkilaista) yleisin mitä etenkin kesäisin kuulen (koska olen melko ruskea) "ootsä joku latino?" :'D Olen lyhyt ! juuri ja juuri  ehkä sen 160cm ! Ja painan aivan liikaa! En osaa tarkalleen sanoa, koska en omista puntaria :s mutta ainenkin 55kg ! Ensiksi haluan pudottaa painoa sen 5kg ja katsoa miltä näytän sitten. Olen omasta mielestäni isoluinen ja omistan leveän lantion, vihaan sitä! Mutta eiköhän sekin hieman pienen kun onnistun laihduttamisessa. Olen jo kauan haaveillut laihtumisesta, mutta en ole saanut tehtyä mitään asian eteen! Omistan todella huonon itsekurin.... :s mutta nyt olen päättänyt tosissaan onnistua siinä! Aloitan laihdutuksen kaalikeitolla ja hedelmillä sekä 0kcal kivennäisvesillä sekä light colalla! Olen lähdössä poikaystäväni ja hänen perheensä kanssa laivalle 27.10 siellä joudun syömään  ja juomaan aika reilusti... joten sen jälkeen aloitan sairaaladietin jota muutan vielä itse kevyemmäksi , jätän ne grillatut kanat yms. pois kokonaan ja korvaan vaikkapa hedelmillä..(jos vain pystyn siihen ! :s ) Mutta toivottavasti saan blogiini lukijoita ja muistan käydä päivittämässä blogiani tarpeeksi useasti:) tarvitsen rohkaisevia sanoja ja kannustusta, että pystyn jaksamaan ! :) kiitoksia etukäteen lukijoille :>

3 kommenttia:

  1. No huh huh.
    Kokeile karppaamista, ei oo tuollaiset nälkädieetit mistään kotosin, sairasta!
    Eikä sun luultavasti tarvis edes laihduttaa. Ällöttäviä luurankokuvia kaikenlisäksi.. Hyiv.

    VastaaPoista
  2. Minulla taas on ollut viimeaikoina päinvastainen tilanne, nimittäin tarve lihottaa...
    Itse olen tällä hetkellä 167/60, aiemmin liian laiha. Kylkiluut edelleenkin hiukan paistavat kyljistä ja selästä varsinkin, mutta enää en ole yhtä nälkiintyneen näköinen kuin esimerkiksi vuosi sitten. :)
    Harrastin joitain vuosia sitten samanlaista painon kyttäämistä kuin sinäkin, en juuri syönyt ja paino putosi ja sitten pysyikin alhaalla. Sen jälkeen ongelmaksi nousi rintojen olemattomuus; sillä rinnathan siinä jäävät pois jos nälkiinnyttää kaiken läskin itsestään pois. Nyt olen sitten siihen kyllästyneenä, lihotuksen myötä saanut edes jonkin verran takapuolta ja olen lähestynyt liian laihasta vartalosta terveempään hoikkaan vartaloon. :)
    Mutta tiedän kuitenkin, etten tule mitään jättimäisiä rintoja koskaan saamaan ja yritän jotenkin löytää sen keskitien että voisin itseni hyväksyä ja pitää itsestäni huolta ilman rääkkäystä ja epärealistisia odotuksia. :D
    Aika lailla minullakin on ollut tuo hyväksymisen tarve painostavana tekijänä: aiemmin uskoin laihuuden olevan jokin pakollinen asia saadakseni hyvän aseman koulussa.
    Viimeaikoina taas poikaystävän möläytykset siitä mitä hän pitää kauniina ovat vaikuttaneet vartalokuvaani...Tyypillisen miehen tapaan siis hänen kauneusihanteensa: isot rinnat hoikassa vartalossa. Pitää kuulemma luisesta selästäni ja takapuoleni on liian iso, reidet ja käsivarret ovat liian paksut, voisin käyttää push upeja jotta olisi naisellinen dekoltee, kasvoni näyttävät toisinaan liian pyöreiltä ...o.O MUTTA toisaalta päässäni pyörii kuitenkin hänen odotustensa olevan epärealistisia ja epäkunnioittavia- mutta minkäs teet, rakastuneena sitä haluaa miellyttää terveytensä kustannuksellaankin. Yritän kuitenkin jotenkin olla murtumatta noiden hullujen vaatimusten alla täysin ja olla jotenkin tyytyväinen siihen mitä olen... Olen sanonut että vaihda sitten toiseen jos ei kelpaa. :D Mutta kyllä se siltikin ärsyttää ettei riitä toiselle tällaisena. xc

    Tiedän kokemuksesta että painosta ja vartalosta on helppo saada itselleen päähänpinttymä, kun tavoittelee jotain minkä uskoo tekevän itsestä täydellisemmän. Olen samaa mieltä edellisen kommentoijan kanssa: ei sinun tarvitsisi laihduttaa. Mutta ehkä tarvitset sen että voit nähdä tekeekö se oloasi lopulta sen paremmaksi, vai alatko kaipaamaan sitten jotain muuta parannusta.
    Kyllähän se lopulta on itsetuntokysymys, miltä se vartalo näyttää...Se että lähtee tuohon täydellisyyden tavoitteluun ei johda muuhun kuin siihen, että koko ajan mielessä on jokin parannusta kaipaava asia. Ja ulkonäkö rappeutuu ajan myötä (myös esim, raskauden ja imetysten myötä..) lopun ikää. Ainoa ratkaisu taitaa lopulta olla se, että luottaa siihen, että läheiset ihmiset hyväksyvät sellaisena kuin olet.
    Ja jos koet ettei hyväksytä, niin suosittelisin vielä puhumaan poikaystäväsi kanssa asiasta- ja vaikka ihan ärsyttävyyteen asti; jos todella välittää sinusta, kyllä hän sen kestää. :p

    Huhuuh tulipa pitkä sepustus... xD Mutta sen halusin sanoa että tuo tie on loputon ja pelkkä oravanpyörä, ei kannata tuhlata elämäänsä siihen. :)

    VastaaPoista
  3. oon älyttömän kiitollinen sun sepustuksesta ! :) Tuntu pahalta lukee toi mitä sun poikaystävä on sanonu !Ja oon ylpee että oot pysyny vahvana ja tyytyväinen itseesi just sellasena kun oot. Toi on totta mitä sanoit tosta,että mun tarttee nähdä tuoko laihdutus mulle paremman olon vai lisää vaatimuksia. Mä oon niin kauan ollut tyytymätön itseeni, että en nää muuta keinoa kun laihduttaa itseni hoikemmaksi. Enkä ole kuitenkaan nälkiinnyttämässä itseäni alipainoon! Ensimmäinen tavoitteeni on 50kg eli tuolloin olisin siis (160/50) Normaalipainoinen...Tiedän kyllä että elämässä on tärkeämpiäkin asioita kun ulkonäkö ja toisen mielipide... mutta kaikesta huolimatta haluan kerrankin onnistua jossain minkä olen aloittanut. Oon todella kiitollinen tästä sun kommentista ja siitä ettei se tullut samaan sävyyn kuin tuo aikaisempi! Ja kaipa mut tälläsenä hyväksytään kai se on pakko uskoa kun ollaan sitä hoettu, mutta itse en ole tyytyväinen. Oon puhunut tästä koulunterkkarilla ja sekin sanoi, että jos ei ole tyytyväinen on asialle tehtävä jotain, ettei se jää painamaan mieltä ja pahenna oloa enemmän. Mutta kiitos sulle ! Jos mulla tulee takapakkia laihdutuksessa, niin tää teksti varmasti piristää mun mieltä <3 :)

    VastaaPoista